Kierownictwo
Patryk Makowski - Wójt Gminy Grzmiąca
Aleksandra Lachowska - Zastępca Wójta / Sekretarz Gminy Grzmiąca
Barbara Golczyk - Skarbnik Gminy Grzmiąca
Schemat organizacyjny Urzędu Gminy w Grzmiącej
- Wójt Gminy
- Zastępca Wójta
- Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej
- Organizacja i kadry Urzędu
- Handel i usługi
- Ewidencja ludności
- Sprawy gospodarcze i obsługa Urzędu
- Inspektor obsługi Rady Gminy
- Inspektor ds. organizacyjno-kancelaryjnych
- Inspektor ds. promocji i rozwoju gminy
- Inspektor ds. systemu informatycznego
- Skarbnik Gminy
- Referat budżetu i finansów
- Inspektor ds. rolnictwa, gospodarki żywnościowej, melioracji i ochrony środowiska
- Inspektor ds. geodezji i gospodarki gruntami
- Inspektor ds. budownictwa
- Inspektor ds. wojskowych i informacji niejawnych
- Urząd Stanu Cywilnego
- Inspektor ds. utrzymania dróg i obrona cywilna
- Pełnomocnik ds. rozwiązywania problemów alkoholowych
- Zastępca Wójta
Podstawowym zadaniem Gminy jest zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej, w szczególności:
- ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
- gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
- wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,
- lokalnego transportu zbiorowego,
- ochrony zdrowia,
- pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,
- gminnego budownictwa mieszkaniowego,
- edukacji publicznej,
- kultury, w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury,
- kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
- targowisk i hal targowych,
- zieleni gminnej i zadrzewień,
- cmentarzy gminnych,
- porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej,
- utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
- polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej,
- wspierania i upowszechniania idei samorządowej,
- promocji gminy,
- współpracy z organizacjami pozarządowymi,
- współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.
Gmina wykonuje zadania nałożone ustawami szczególnymi, zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji, przygotowań i przeprowadzania wyborów powszechnych oraz referendum. Gmina może wykonywać zadania powierzone z zakresu administracji rządowej na podstawie porozumień z organami tej administracji. Gmina może wykonywać zadania publiczne, należące do innych organów samorządu terytorialnego na podstawie zawieranych z tymi organami porozumień. W celu wykonywania zadań Gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, w tym między innymi spółki prawa handlowego lub przystępować do takich spółek, współtworzyć, przystępować do związków i porozumień międzygminnych, tworzyć lub przystępować do stowarzyszeń oraz zawierać umowy z innymi podmiotami w tym organizacjami pozarządowymi.